Авторизация

Вы можете авторизоваться с помощью:




Или как пользователь сайта AdMe.ua:



E-mail:       Пароль: Я не помню пароль!      


Если у вас нигде нет аккаунта, то, пожалуйста, зарегистрируйтeсь.



Как Спрытко и Гарнюня от своих отбивались

07 апреля 2011

Минулого тижня МЗС України презентувало громадськості комплексний продукт – розроблену очолюваною мною компанією CFC Consulting брошуру "Бренд "Україна", в якій викладені основні складові просування іміджу України за кордоном.


Оскільки мова йде про міжнародне позиціонування держави і нації, не дивно, що презентація викликала багато інтересу з боку ЗМІ та хвилю емоційних обговорень в Інтернет середовищі.

Не зважаючи на те, що представлена стратегія – комплексний документ з багатьма складовими, в епіцентрі бурхливої загальнонаціональної дискусії опинилися лише два її елемента: сувенірні персонажі-символи Спритко та Гарнюня та логотип-слоган "Ukraine. Moving in the fast lane".

Ми щиро визнаємо право кожного на власну думку, в якому форматі б вона не звучала: чи у вишукано нецензурних висловлюваннях, чи у відкритих зверненнях, чи у фахових зауваженнях колег по цеху. Водночас, ми залишаємо і за собою право висловити свою точку зору в цивілізований спосіб.

В цій статті, яка була опублікована на УП , зібрані найпоширеніші і найяскравіші закиди до запропонованого брендингу України, на які я намагатимусь дати чіткі і зрозумілі відповіді.

Спритко і Гарнюня

Вважаючи образи Спритка та Гарнюні "нерелевантними реальному населенню України", критики зазначають, що ті риси, які вони уособлюють, символізують нецікаву потенційним відвідувачам країни "закостенілість та шароварщину". Ті риси — це "немодна зачіска" і традиційні національні костюми персонажів.

У зв'язку з цим, звертаємо увагу уважного читача на те, про що для зручності викладу своїх аргументів критики не пишуть — в гардеробі Спритка і Гарнюні, окрім національного одягу, є ще й ділові костюми і, навіть, гірськолижні комбінезони. І, як будь-які адекватні українці, вони вдягаються відповідно до ситуації.

В сувенірні кіоски Буковелю - один костюм, на економічний форум в Давосі - інший. І, звичайно, Спритко і Гарнюня пишаються своїми традиціями (а не соромляться їх), тому в Пирогово або на Тарасову гору в Каневі вони з гордістю вберуться у віночок і вишиванку.





Можливо "шароварщина" — це зручне виправдання латентного комплексу меншовартості, якого ми ніяк не позбудемося самі і, що найгірше, підсвідомо прагнемо "впарити" майбутнім поколінням?

Спритко і Гарнюня покликані стати іншим, привітним і позитивним сувеніром, який іноземець забере із собою додому замість п'яних "козаків" і грудастих "козачок" , якими завалений зараз Андріївський узвіз в Києві .



Далі. Іншим ноу-хау оцінки якості виконання сувенірних персонажів став критерій стану їх здоров'я і загального розвитку. Одного разу озвучений коментар російського експерта-піарника Артемія Лєбедєва, був із захопленням підхоплений в українському медіа просторі. Артемій ставить нашим юним анімаційним персонажам невтішний діагноз: синдром Дауна.

Причина вродженої хвороби: анатомічна невідповідність розташування білкової оболонки ока по відношенню до верхньої повіки. Це вже серйозно.

Цікаво, якими невиліковними недугами, в такому разі, страждають герої мультфільмів Southpark та The Simpsons? А Мікі Маус та Чебурашка, з їх непропорційними ногами та вухами? Через свої деформовані голови та кінцівки ці бідолахи, певно, мали б заслуговувати на зневагу і забуття?




Якщо серйозно, то Спритко та Гарнюня задумувались, в першу чергу, не як реалістичні воскові фігури для експозиції в музеї Мадам Тюссо, а як позитивні, веселі та щирі анімаційні герої-ляльки, чиї широко відкриті очі підкреслюють головну тезу запропонованої іміджевої стратегії України та ключову національну рису української нації – відкритість.

Саме тому прообрази Спритка та Гарнюні – це необтяжені комплексами та негативними стереотипами ( хитрість, корисливість, меркантильність, хтивість, жага наживи, ітд. ) юні хлопчик та дівчинка, які дивляться на світ "широко відкритими очами", переповненими дружелюбності та оптимізму.

Окремого коментарю потребують критичні відгуки деяких спостерігачів щодо імен наших героїв. Для одних вони, не зважаючи на співзвучність з англійськими словами "sprinter" і "harmony", занадто складні для вимови іноземними туристами.

Для інших вони уособлюють найбільш негативні ментальні риси, за якими українців знають іноземці: Гарнюня — легкодоступна повія, Спритко — аморальний корупціонер.

Я називаю Гарнюнею свою дружину. Мої колеги звертаються так до своїх маленьких дочок. Для нас, як для більшості українських чоловіків, гарнюня — це жінка, яку ми любимо, поважаємо і захищаємо. Часто від безпідставних образ морально дезорієнтованих "знавців" феномену української жінки.

Більше того, образ Гарнюні спростовує існуючий стереотип України, як країни секс-туризму. Її щирість, відображена в широко відкритих очах юної дівчинки — це риса образу, протилежного сексуальності та легковажності. Це символ чистоти та відкритості.

Так само Спритко — це образ українця, який в потрібному місці в потрібний час бере ініціативу в свої руки, і в жорсткому глобальному конкурентному середовищі миттєво приймає правильні рішення, не перекладаючи відповідальність за свою долю на інших за принципом "моя хата скраю".

Логотип

Головним недоліком запропонованого стратегією логотипу — "Ukraine. Moving in the fast lane" (Україна. Рухаючись у швидкісній смузі") — більшість критиків вважають неправильне зображення напрямку його руху. Слово "Ukraine" в новому логотипі летить наліво, а це, на думку експертів-опонентів, означає рух в минуле.

Дійсно, на загальноприйнятій лінії часу минуле знаходиться зліва, а майбутнє - справа. Однак, коли мова йде про майбутнє держави — а саме це і є головним об'єктом будь-якої національної брендингової стратегії — важливо розуміти і правильно відобразити напрямок її розвитку не стільки в часі, скільки в просторі.

Саме тому в презентованому логотипі Україна рухається не справа - наліво, а зі Сходу - на Захід. Тобто... в майбутнє! Описане, до речі, чорним по білому, в національній зовнішньополітичній доктрині.




Проте, аргумент "зворотнього руху" не витримує критики навіть в контексті недержавному. Інакше як пояснити "напрямок руху" логотипу організації, яка є світовим символом швидкого руху вперед до перемоги — перегонів Formula 1. Модель динаміки саме цього бренду була використана нами як прообраз логотипу "Ukraine. Moving in the fast lane".




Важко запідозрити, що і інші, не менш відомі бренди, які асоціюються із рухом, швидкостями і прогресом, "недогледіли" небезпеки лівого спрямування руху їх логотипу. Виникає риторичне запитання: куди стрибає ягуар і летить птах Люфтганзи? В минуле?



Можна, звичайно, було б спробувати спрямувати логотип і в іншому, правильному з точки зору рекламних гуру, напрямку. Виглядав би цей абсурд приблизно так:




Головна цільова аудиторія даного логотипу — західні інвестори. Це чітко окреслює межі застосування логотипу – економічні форуми, інвестиційна політика держави. Право презентувати Україну в інших сферах (туризм, УЄФА ЄВРО 2012 та ін.) стратегія залишає за оприлюдненим раніше логотипом-сонечком , розробленим для чемпіонату УЄФА ЄВРО 2012.

Такий логічний "розподіл повноважень" між візуальними образами України на сьогодні вже був успішно застосований у реалізації проектної частини презентованої брошури: адаптований CFC Consulting логотип-сонечко став візитною карткою України в інформаційних кампаніях " Ukraine. All about U " на CNN International та BBC, а логотип "Ukraine. Moving in the fast lane" яскраво презентував Україну на всесвітньому економічному форумі в Давосі та на конференції The Economist, яка нещодавно пройшла в Києві.



Для інвесторів "рух у швидкісній смузі" — це, перш за все, можливість вигідного, навіть якщо і ризикованого, капіталовкладення.

Яскравим свідченням цьому є позитивний досвід інвестицій в Україну таких компаній як Telenor та Kraft Foods, для яких український ринок став плацдармом для безпрецедентного, в порівняні з іншими країнами, економічного росту.

Саме в цьому головна конкурентна перевага української економіки на глобальному ринку. І саме цей потенціал України — можливість високих прибутків через виправдані ризики — комунікує логотип презентованої стратегії.

Дехто вважає занадто складною стилістику логотипу: використані, мовляв, занадто дорогі для масового виробництва кольори, а ефекти руху, мікросхем, що плавляться від швидкості та елементи національного орнаменту — взагалі не будуть читатись на логотипах маленького розміру.

Вичерпну відповідь на ці (надумані) питання дає розділ стратегії " Паспорт стандартів бренду Україна " , в якому наведена велика кількість можливих варіантів використання логотипу, в тому числі і в монохромному форматі.

Тендер

На окремий коментар заслуговують закиди стосовно відсутності конкурсу щодо реалізації цього проекту та скарги на неврахованість думок і наробок інших, які могли зробити все краще, професійніше та цікавіше.

Ми відкриті до діалогу і до конкуренції , в яких набули вже майже десятирічний досвід. Представники CFC Consulting неодноразово брали участь в багатьох міжнародних конференціях і круглих столах на брендингову тематику, уважно слідкували за тим, як в суспільстві і в професійному середовищі розвивалося розуміння національного брендингу, які акценти робились на позиціонуванні України за кордоном.

Але, що найважливіше, ми реалізували десятки проектів, спрямованих на практичне втілення просування позитивного іміджу України за її межами. Наша відповідь на такі закиди – це наші справи .

В цьому плані і представлена стратегія – не фініш, а лише старт дистанції, яка відкриває більші можливості для урядових і неурядових структур, громадськості, бізнес і професійного середовища долучитися до ефективного і якісного позиціонування України на міжнародній арені. Для нової, фахової конкуренції, в якій немає місця і часу на обговорення форми чи кольору ока сувенірного персонажу.

Конкуренція не може бути одноразовою, одномоментною. Ми всі дуже добре пам'ятаємо ганьбу 2005 року, коли переможцем тендеру по покращенню іміджу України стала НІКОМУ невідома, напередодні створена харківська фірма " Конгломерат ".

2,5 мільйони доларів США, терміново перераховані тоді на рахунок компанії-переможця, не можуть повернути в державний бюджет і понині.

Тоді лише CFC Consulting мала сміливість вголос заявити про неприпустимість такого рішення МЗС і вимагати перегляду результатів тендерних перегонів.

Нова можливість позмагатися за право долучитися до розробки концепції позиціонування України за кордоном з'явилася лише через шість років. Ми отримали пропозицію від МЗС, яке перед цим вивчало і наш досвід, і досвід інших, зробити презентацію брендингу України.

Умови – незначний і не підтверджений бюджет, надзвичайно короткий період часу і найвищі вимоги до проектного наповнення. Ми виконали це завдання і тепер відкрито несемо відповідальність за якість запропонованого продукту.

На завершення хочеться віддати належне усім, від кого ми почули фахові і обґрунтовані зауваження, а також за високу оцінку проектної частини розробленої нами іміджевої стратегії. Займаючи більше 70 відсотків цього комплексного документу, запропоновані проекти розкривають різноманітні сторони багатогранного потенціалу України і позиціонують українців як сильну, цікаву і прогресивну європейську націю.

Їх своєчасна і систематична реалізація — єдиний спосіб продемонструвати світу, що Україна справді рухається вперед по швидкісній полосі глобальної автомагістралі.

І тоді ми, українці, будемо з гордістю розповідати своїм дітям казку про те, як Спритко і Гарнюня Україні славу здобували.

Геннадій Курочка, Керівний партнер CFC Consulting
Источник: Украинская Правда


  • Следите за обновлениями AdMe.ua в вашей социальной сети: ВКонтакте или Facebook
Как Спрытко и Гарнюня от своих отбивались









Ранее по теме:

Фирменный стиль для магазинчика дизайна [12]

Театральный логотип: от :( до :) [34]

Arriba съела собаку на креативе, а ее кости положила в логотип [107]

Темы:

Фирменный стиль

,

Украина


Комментарии:
1
iRIO Звезда за 500 комментариев! Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! 07.04.11 10:33
ого.. Геннадій так спритно і гарнюньо виправдав свій недолугий брендинг, що я майже передумав емігрувати в Канаду
 
) 07.04.11 11:37
это 5ть. жаль нельзя разшаривать коменты))
 
! 07.04.11 10:43
хорошо .. про глазки хорошо подмечено..
но как не крути - фигня вішел и лого и персонажи
 
ololo 07.04.11 12:00
представленные образцы глаз на лого, если самим не заметно в основном животные у которых априори белки редко видны, у медведей котов точно. а глаза даунов хоть и не сильно похожи но все же сходство есть, правда больше они похожи на глаза людей употребивших спиды, и преведенные мультики это полет фантазии и уж явно саус парк не претендует на символ америки, и гарнюня в костюме похожа на ханжу, а спрытко на мошенника из западной украины, и название спрытко не понятно что означает на любом языке, тем более на русском при том что в Украине обитает 80% русскоговорящих людей, и они реально неудачные, какието сильно зализаные и синтетические и лица не Украинские. Лого нормальное.
 
хтивий пінгвін 08.04.11 16:52
... что в Украине обитает 80% русскоговорящих людей, и они реально неудачные, какието сильно зализаные и синтетические и лица не Украинские

вірно підмітили. може в цьому проблема країни взагалі?
 
andromeda 09.04.11 12:12
вірно підмічено
 
0
Evil Медаль за 100 комментариев! 07.04.11 12:07
Компания CFC утверждает, что с 2002 года активно занимается "реалізацією міжнародних проектів з покращення іміджу України у світі" і в результате мы получили следующий результат -

64% - Ніколи не цікавились Україною
22% - Поверхово знайомі з Україною
14% - Добре поінформовані про Україну (http://brandukraine.org/k/)

Нужно ли при этом дальше обсуждать брендинг, предложенный этой компанией?
 
Роман 07.04.11 12:43
Оправадали заслуженное звание дебилов, на всю соточку оправдали!
 
0
Lexa PifPaf production 07.04.11 12:50
Пи...ть не мешки ворочать. Сразу видно люди понимают, что такое политика - статья сплошная демагогия. Самый важный вопрос - А БЫЛ ЛИ ТЕНДЕР????? - как то тихо проехали.
 
LVA 07.04.11 12:54
это оригинальная идея - использовать разное лого для разных ЦА. маркетологи всех мировых брендов тупо не в тренде, лого BMW тройки не должно никоим образом совпадать с седьмой серией, это моветон, считает господин Курочка
 
Korni Chukovski 07.04.11 12:55
Аргументація цікава та розумна, проте багато дуже емоційних і цілком суб`єктивних моментів. Неспростовною залишається елементарна поверхневість образів, яка дає підстави бачити у запропонованих персонажах негативні риси. Не було знайдено цікавого символу, а взяті такі собі хлопчик з дівчинкою, які сьогодня українці, а завтра легко можуть стати хохлами у складі Росії. З національною ідентичністю ці малюнки не мають нічого спільного. Автори, ви самі взагалі одягнули б футболки з цими зображеннями у здоровому глузді?
Також незрозуміло, чому був вибраний саме такий шрифт. Який у нього характер і що він символізує? Дизайнери взагалі бачили зразки сучасної європейської типографики? А саме туди, судячи з національної зовнішньої доктрини, де чорним по білому... і так далі, ми рухаємось.
Ну і наостанок: з тендером на розробку залишається історія такою ж мутною. Можливо тільки я не зрозів чуму так вийшло, що не було публічного оголошення. Утім, я розумію, що це такий особливий сучасний державний український стиль: все порібно робити тихо і спритно.
 
Andrew 07.04.11 12:55
Не выделили ни одной настоящей черты Украинцев, получилось как в дешевом отеле "Сервіс, якість та щирість", когда в номерах тараканы ползают.
Реклама должна основываться на реальных преимуществах, а тут все надумано.
И ещё этот блевотный золотой цвет логотипа скорее говорит об отпиле 100 тыщ баксов и новом джипе, чем о полях пшеницы, например.
Давно не писал негативные комментарии, и простите меня пожалуйста за вот этот, я не хотел.
 
Zhemiro 07.04.11 13:02
О...хоччется блюээвануть...
 
0
jnk39 Звезда за 500 комментариев! Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! 07.04.11 14:23
господин Курочка вместе со своими манагерами наверное 2 недели искали возможные варианты ответа и вот наконец созрели!
смешно и грустно... Особенно когда отвечая на критику того же Лебедева про глаза приводится пример из мультов, ну так и в крупных компаниях
бока с дизайном есть, что на них тоже равняться?
вся статья какой-то детский сад и оправдания компании, которая далека от брендинга и позиционирования!

что касается лого люфтганза и куда там птица летит, так можно загуглить и посмотреть как оно на самолетах отображено http://www.goog...
 
1
Evil Медаль за 100 комментариев! 07.04.11 14:57
+1
А что касается лого Ф1, на который они якобы равнялись, то курочкину нужно внимательныей всмотреться, потому что у Ф1 все правильно и по другому, чем в лого Украины -
Движение в логотипе Ф1 направлено слева направо, а красный элемент символизирует флаг, мимо которого слева-направо пролетает болид, и соответственно, по законам физике, флаг развивается ей вслед. Потому сравнения с лого Ф1 вообще некорректно и не по делу.
 
1
ПивПав Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! 07.04.11 20:25
Все правильно.
Мимо Украины пролетает весь остальной мир со своими технологиями
А Спритко та Гарнюня только глаза вслед вытаращили
- Що це було?
 
0
Royuki 13.04.11 18:10
)))
 
2
ZloyKoper Доска почёта за 2000 комментариев! Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! 07.04.11 15:13
"Дорогие" студенты юридического факультета КНУ им. Шевченко,
только что, вы просмотрели лекцию на тему: "Оправдательная казуистика, как инструмент современного хозяйственного права"

Голос с заднего ряда: "Проффессор, а можно человековыми словами?"
- "Можно", - добродушно отвечает профессор, ласково поглаживая в своём кармане кожу голубого ската.

-"Простыми словами - гавно и не гавно вовсе, это трава, которую съела корова, которая очень похожа на жирафа, а он живёт в Африке, а в Африке тепло, а тепло это всегда хорошо..."
 
мурузов 07.04.11 16:32
и вроде всё правильно написал господин Курочка, красиво опроверг все обвинения, всё чётко.

но логотип и персонажи от этого не стали лучше.
 
0
Managers Звезда за 500 комментариев! Звезда за 500 комментариев! 07.04.11 18:23
согласен! сколько не поясняй что белое это чёрное, а логотип как был некрасивым и неинтересным, так и остался.
 
мурузов 07.04.11 16:34
ну и собственный логотип CFC проливает свет на уровень дизайнеров в полной мере.
 
1
ПивПав Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! 07.04.11 20:22
Тема-Темой, но существует более подробный и развернутый вариант анализа работы
По неймингу
"Гарнюня: по английски harness означает «сбруя, ремни, упряжь», horny - «сексуально озабоченный» или «рогатый», garner - «копить, собирать, запасать». По-немецки harn - пардон, «моча», а garn - «нитки, пряжа». ..."
"Спрытко: по английски spry означает «живой, общительный», sprit - «шпринтов (морск.)», а sprite - «эльф, фея». По-немецки sprit означает «спирт»" ...
"Мне кажется, что какие-нибудь Петро та Оксана были бы все же более уместным и понятным вариантом. Над неймингом стоит еще поработать, и протестировать названия среди иностранцев. У моих знакомых есть китайские партнеры с названием «Хуянь Пекеджинг» (слоган: ваш надежный партнер) :) Понимаете, о чем я?"


По графике персонажей
"самая большая проблема Спрытка и Гарнюни - некачественная графика. Я бы понял данное решение в качестве эскиза, но никак не в виде готовых к использованию изображений. Формообразование неуверенное, а местами просто ужасное: уши, фартук, вышиванка так и кричат «доработайте нас, мы же хорошие!». Расстраивает примитивность обводок и градиентов (ведь существуют же меши и бленды). Почему форма в одних случаях решена обводками (уши, голова, вышиванка), а в других - объектами (губы, брови, пояс)? Создается впечатление, что иллюстратор не очень уверенно владеет векторной графикой. Такое качество работы можно простить для автомойки или небольшого магазина, но не для символов страны. Впрочем, если Спрытка и Гарнюню перерисовать начисто, отдав эти эскизы профессиональному иллюстратору, результат может получится весьма достойным. Пока что графику я оцениваю на «3», а нужно как минимум «5» по 5-балльной шкале. И вот что хотелось бы отметить: на проект потрачено, как говорят, 100 000 гривен налогоплательщиков, в том числе моих и ваших. Стоимость подобной иллюстрации у весьма достойного иллюстратора-фрилансера при грамотно поставленной задаче составит до 2500 гривен. Господа, ведь это же немного - так зачем же было экономить на иллюстраторе? Лично мне, как налогоплательщику, жаль, что государственные деньги тратятся так неэффективно."

Цитаты Олега Сибирякова
 
0
ПивПав Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! Медаль за 100 комментариев! 07.04.11 20:23
Полностью тут http://ledokol....
 
Меник 08.04.11 11:33
Поправлю - на проект потрачено 100 000 $, так что экономия на иллюстраторе еще более значима
 
есть один афоризм 07.04.11 21:24
«Там, где слабый оправдывается, сильный просто приносит извинения».
 
Link 07.04.11 23:23
Вот, что пишут еще: http://finance.tochka.net/ua/13365-kak-ukraina-spustila-100-tys-na-imidzh-sprytka-i-garnyuni
 
0
kornet 08.04.11 11:17
Опять взятки...
 
0
adverfaker Медаль за 100 комментариев! 08.04.11 12:34
А давайте-ка рассмотрим эту «работку» с другой стороны: — еще никто не получал стотыщщ за столь неумелое владение продуктами Adobe!
 
Ірина 08.04.11 12:58
Вкотре намагаюсь запам*ятати назви головних героїв, які будуть представляти Україну і не можу правильно вимовити їхні імена. Цікаво, чи тестувались імена на ц/а? Моя перша асоціація - Спиртко і Гранюня :) Але, можливо, під час активної РК, вони так задовблять мій мозок, що я зможу полюбити цих "створінь" і зрозуміти задум творців. А оскільки мова йде про міжнародне позиціонування держави і нації, мені здається, що у головних героїв буде дуже багато різних варіантів імен і зовсім не на користь України. А чи вимовлять "Спритко і Гарнюня" іноземці?...дуже сумніваюсь.
 
ArtReactor 09.04.11 01:14
Еще здесь - подробный обзор
Авторы наверное облазили все источники и собрали целый сборник про этих куколок:

http://art-cafe-studio.com/ukrainian_image_symbols
 
кети 20.04.11 17:01
А ось мені подобаються Гарнюня та Спритко.А що краще п яний козак и грудаста козачка?
 
Щирін Юрій, засновник Агентства Індустріального Маркетингу 09.05.11 15:50
Дорогий Геннадій і Команда CFC-Consulting! Ви - перші, першим завжди важко.

Ви знали на що ідете, погоджуючись на це замовлення. Знали, під якою лупою будуть розглядати результати, і як будуть не пробачати недоліки. Знаючи як держоргани ставлять завдання і в які терміни вимагають результат, я вам співчуваю. Там ніхто нормального брифу скласти ніколи не міг і не зможе. Така їх карма. Тому ви звалили на себе брендинг усього, що могли собі уявити. Починаючи від розробки концепції, бренд-бука http://brandukraine.org/i/, закінчуючи поліграфією, фотоматеріалами, ТВроликами які є дуже витратними продуктами, і вимагають залучення субконтракторів. http://ukraineallaboutu.com/travel-in-ukraine багатого вартий.

У Лєбєдєва розробка сайту починається з 50K (а це виключно часові витрати персоналу). А тут маємо справу з просуванням 46-мільйонної неньки . Критикують ті, хто нічого не робив і не зробить. Собака нехай гавкає, нам своє робити. Фортуна завжди зі сміливцями. Прорвемося і ми.

П.С. Декілька побажань, до українців, і до тих, які пишуть погані речі про Україну (В тому числі і в даному пості: Ви-перші носії бренду Україна, все що виробите, пишете і розносите - за все несем відповідальність.) . Я хочу, щоб світ бачив Україну через призму сприйняття тих , хто її любить.

З підтримкою і повагою, Щирін Юрій.
 










Рассылка креатива:

Рекомендуем




Рекомендуем